Zájezd do Petrohradu

Minulý týden naše škola podnikla dlouho plánovaný zájezd do Petrohradu, kterého se zúčastnili žáci prvních, druhých a třetích ročníků. Přestože cesta byla zdlouhavá a museli jsme se potýkat s·nepřízní počasí, se výlet nakonec zdařil. Sami žáci si odnesli spoustu pestrých zážitků, o kterých si můžete přečíst dále.

1. den
V neděli 28. 4. jsme se sešli na náměstí Jiřího z Poděbrad, abychom mohli vyrazit na týdenní školní výlet do Ruska. První cíl byl Vilnius, hlavní města Litvy. Po skoro celém dni stráveném v autobusu, kde jsme se mohli začít poznávat, jsme dorazili do první zastávky.

2. den
Druhý den jsme zahájili ranní rozcvičkou v podobě roztlačování našeho SPORT busu. Na zbytek dne byla naplánována prohlídka hlavního města, kterou jsme zakončili grilováním na zahradě s pohodovou atmosférou.

3. den
Ráno jsme dostali snídani a mohli jsme vyrazit na cestu už přímo do Petrohradu. Cesta byla dlouhá, ale nakonec jsme se přeci jen dostali k hranicím. Samozřejmě se to neobešlo bez komplikací. Už na litevských hranicích nastal problém a my jsme museli skoro hodinu čekat. Když už jsme konečně vyjeli, na ruských hranicích tomu nebylo jinak. Tam jsme strávili skoro dvě hodiny, ale nakonec jsme vyjeli směr Petrohrad.

4. den
Čtvrtý den jsme viděli celý Petrohrad z paluby lodi, kterou jsme pluli po řece Něvě. Den byl hektický, protože v Rusku se slavil 1. máj, doprovázený dlouhým, nepřehlédnutelným průvodem. Večer byl ve znamení prolínání naší a ruské kultury. Studenty z místní školy jsme přivítali s otevřenou náručí a čajem, který, jak se ukázalo, vlastně nemají rádi. Družba se vyvedla nad naše očekávání.

5. den
Další den jsme se šli podívat do Ermitáže a bylo to něco neuvěřitelně krásného. Po obědě jsme se sešli opět před Ermitáží a měli namířeno do Muzea blokády. Kvůli nepříznivému počasí se nikomu nikam moc nechtělo. Když jsme došli k muzeu, zjistili jsme, že je zavřeno a tak jsme se vydali směrem k chrámu. Tentokrát se nám počasí nevyvedlo, proto jsme se s deštěm v zádech vrátili do tepla pokojů.

6. den
Další den ráno jsme si zabalili, a když jsme vyšli z pokojů, zjistili jsme, že sněží. Po snídani jsme dostali volno, abychom mohli nakoupit suvenýry domu a naposledy se porozhlédnout po městě. Poté jsme vyjeli směr Riga. Mezi tím jsme měli malou zastávku v Petrodvorci, kde bylo moc krásně. Poté jsme jeli opět skoro jeden celý den, než jsme dorazili do Rigy.

7. den
Poslední den jsme si prošli hlavní město Lotyšska Rigu a vydali se zpět do Čech. Poslední zastávkou před Prahou bylo poutní místo Hora křížů, kde se na památku obětem povstání proti carskému režimu nachází tisíce křížů.

Tím naše cestování končí a my se těšíme na další výlety.