Zprávy z praxe v Německu

Zprávy z praxe v Německu

 

Milí spolužáci,

4. května 2015 odjela naše skupina 10 žáků 2. a 3. ročníků na praxi do Německa. Jsme ubytováni na 4 místech. Pracujeme ve dvojicích, snažíme se a jde nám to den ode dne lépe. Posíláme malou fotodokumentaci a další postřehy ...

 


Přeji všem hezký den a rád bych se podělil o své zkušenosti a zážitky z praxe v Německu.

Shrnu tak, že jsem spokojený, jak v práci, tak ve volném čase. Za první týden jsme každý (já a Dan) pracovali s jedním ze zaměstnanců, odděleně na pracovišti. Servis má dvě části, popřípadě dvě dílny. Povětšinou to bylo tak, že jsme každý byli v jedné dílně a každý jsme dělali jiný druh práce. Naší pracovní náplní bylo například přezouvání aut ze zimních na letní pneumatiky. Průběžně už od prvního týdne pořád pracujeme na jednom autě (Mercedes SUV), na kterém se objevují stále další a další závady. První závada byla na převodovce, další se objevila na brzdách, nyní je to chlazení oleje. Když pro nás vyloženě práce není, fungujeme jako podavači nářadí a součástek. Což je pro nás poměrně zábavné, pro obě strany, jak českou, tak německou.

Němečtí chlapci na nás vždy zpod auta zakřičí nějaké slovo, většinou složené ze dvou až tří jiných slov, no a my pak ukazujeme nářadí a oni buď přikyvují, nebo říkají: "weiter". Nicméně se tím postupně učíme další a další slovíčka, což je pro nás přínosem. Co vím, tak Daniel byl u mytí náklaďáků apod. Na začátku tohoto týdne se mistr vrátil z dovolené a na pracovišti se to změnilo, především v tom, že nyní pracujeme převážně spolu s Danem. V pondělí to začalo uklizením ve skladu a následným odnášením odpadků do kontejnerů. Pokračovali jsme natíráním vstupní brány a dvou garážových vrat. S tím jsme se prali až do včerejška. Dnes jsme ze starého náklaďáku sundávali nějakou část brzdového systému, zase společně. A odpoledne jsme zase pracovali odděleně. Já jsem pomáhal jednomu ze zaměstnanců s opravou Multicar na údržbu silnic a veřejných prostranství. Daniel se mezitím znovu věnoval Mercedesu s druhým zaměstnancem.

To je o práci asi zatím vše. Co se týká volného času, nemůžu si stěžovat. Bydlení je opravdu skvělé, počasí také. Každý den jezdíme na nákup hned po práci. Těch 10 euro je pro nás oba tak akorát. Já jakožto sportovec jezdím většinou večer na kolo (Dan se mnou byl jednou). Zítra nepracujeme, protože je zde státní svátek, takže náš pan domácí pořádá velkou párty na té krásné zahradě, tak se moc těším.

 

Další týden...

Další týden naší praxe je za námi, takže zde Vám píši, co jsme během něj dělali. V pondělí jsme začali den seznámením s naším mistrem, který se vrátil z dovolené, a proto zde nebyl během našeho nástupu do práce. Jak jsem zmiňoval již v minulé zprávě o prvním týdnu, nyní pracujeme převážně společně.

V pondělí ráno jsme dostali za úkol uklidit ve skladu a na určitých místech na pracovišti. Tento úkol spočíval jen v tom, abychom uklidili jen tak po "náměstíčku", jak se říká. Pracujeme v servisu, pořádek zde nikdy nebude. Stačilo vlastně jen vysbírat viditelný nepořádek, jako jsou např.: prázdné plechovky od různých sprejů používaných k údržbě a čištění automobilů, použité staré hadry a další nepořádek poházený na zemi. Poté jsme jen zametli a bylo hotovo. Ještě během dopoledne jsme začali s natíráním vstupní brány na parkoviště. To znamenalo, že prvně jsme museli seškrábat poškozená místa staré barvy a poté celou bránu natřít novou barvou. To jsme dodělali ještě ten den odpoledne a pak jsme šli domů.

V úterý ráno nám bylo řečeno, že vjezdová vrata do mycí haly pro náklaďáky i do mycí haly pro osobní auta jsou už tak zašlá a zrezivělá a že je třeba je natřít také. Když jsme skončili byl tak akorát čas na cestu domů.

Ve středu jsme den začali odmontováním brzdového systému ze starého náklaďáku. To nám zabralo celé dopoledne, protože všechno bylo rezavé a staré a nešlo to zrovna lehce. Odpoledne jsme se věnovali každý jinému druhu práce. Já jsem pomáhal s rozebráním motoru Multicar. Jedno z ozubených kol v motoru mělo poškozené zuby a bylo potřeba jej vyměnit. Motor jsme rozebrali a vadnou část vyndali, ale neměli jsme novou, tak jsme museli čekat do pátku, než ji dodají. Daniel pracoval na opravě Mercedesu.

Ve čtvrtek zde slavili státní svátek, takže v práci jsme nebyli. Během dne jsme se byli podívat na náměstí, kde jsme si dali oběd. Zbytek dne jsem strávil na kole. Byl jsem se podívat po okolí.

V pátek hned ráno přivezli nové ozubené kolo do Multicar. Dopoledne jsme společně s Mikem (zaměstnanec) vyřešili závadu a motor dali do kupy. Během odpoledne jsme zase společně natírali další dvoje vrata.

V sobotu dopoledne nás vyzvedl pan Jahn a jeli jsme do Cottbusu za ostatními kluky. Dorazili jsme dříve než zbytek praktikantů, tak jsme se vydali na procházku po centru města. Prošli jsme trhy na náměstí a některé krámky. Poté, co dorazil zbytek, jsme šli navštívit evangelický kostel sv. Nicolase. Následovala půl hodinka volna v nákupním středisku. Pak už jsme se vydali do aquaprku Laguna. Zde jsme byli přibližně 2 hodiny, velmi jsme si to užili. Paní Jahn nás poté odvezla domů. Zbytek dne jsme už jen prospali.

Neděle pro nás byla odpočinkovým dnem. Neměli jsme žádné specifické plány, ani touhy, tak jsme celý den relaxovali v pohodlí domova.

Celkově vzato musím říci, že práce v týmu mi nedělá problém a to samé můžu říci o komunikaci. Snažíme se mluvit co nejvíce německy, ale občas přeci jen nevíme, tak zapojíme i angličtinu a domluvíme se bez problému. Práci nám zadává mistr. Pokaždé, když už ji doděláme, se jdeme jen znova zeptat na další. Naší práci zatím nikdo nekritizoval a stížnosti také nebyly. Průběžně se vzdělávám v manuálních pracích v oblasti aut apod. Pro mě konkrétně je to pozitivní. Auta mě zajímají, takže se mi náplň práce líbí.

Filip Minster

 

Dobrý den všem, měli jsme celkem dobrý pracovní týden, naše práce nebyla ani těžká ani lehká, ale vždycky jsme se s ni poradili, asi nejvíc nečekanou prací bylo pro nas sekáni trávy pomoci motorové sekačky, také měli jsme fyzicky těžkou práci, jako tahaní kovových listů z jednoho místa na další, asi nejvíc nás bavilo pracovat pomoci dopravních prostředků, jako traktor a  ještěrka. také nás celkem překvapilo, že Pan Berger nám dal za úkol najit pro něj traktor na internetu podle podmínek, které nám napsal. Sice nic vhodného jsme nenašli, jelikož traktory jsou hodně drahé.

Ve středu nás odvezli do Golssenu, kde jsme se společně s našimi kolegy Maxem a Rachem zaměřili na zpracovaní společních otázek, udělali jsme skoro všechno, žádné problémy nebyli. V sobotu jsme jeli s pani Jahn do Drážďan do továrny Volkswagen, hodně se nám to líbilo, všichni byli nadšení vším, co tam bylo, měli jsme možnost vidět, jak se staví auta a dokonce nám ukázali exkluzivní auto, které postavil sám pan Horch, který v další době založil firmu Audi.

Konstantin Kuznetsov

 

V minulém týdnu jsme měli poměrně hodně volného času, protože nebylo příliš mnoho hostů. Byli jsme rozděleni na dvě dvojice - Vláďa a Monika byli povětšinou v Königsteinu a my dvě jsme uklízely pokoje a byty, případně vypomáhaly v kuchyni. Jednou jsme byly v Königsteinu, kde jsme sekaly trávu a pomáhaly s natáčením filmu o Saském Švýcarsku.

Vztahy se šéfy se udržují v přátelské míře. Naše znalosti němčiny jsou den ode dne lepší - více rozumíme a lépe se domluvíme (hlavně v oblasti slovní zásoby týkající se úklidu).

Včera jsme byli všichni společně na výletě s paní Jahn a paní Natzschka v Drážďanech. Prohlédli jsme si skleněnou manufakturu Volkswagenu - prohlídka byla velice zajímavá, prováděla nás česká průvodkyně. Poté jsme měli volno a měli jsme dostatek času prohlédnout si samostatně Drážďany.

Příští týden ve čtvrtek máme naplánovaný rozlučkový den s oběma šéfy. Je v plánu pravděpodobně výlet na lodi a večeře.

Sára a Andrea

 

Prezentace z praxe v Německu ke stažení zde.